reklama

Neinformovaní informátori – dobrovoľníci (brigádnici?) Greenpeace

Už veľakrát som sa rozčuľoval nad prístupom „popieračov" - klimaskeptikov, ľudí, ktorí argumentujú nepravdami alebo polopravdami pri akejkoľvek diskusii o globálnom otepľovaní. A niekoľkokrát aj keď som počul/čítal príspevky od „alarmistov" - ľudí, ktorí upozorňujú na to, že niečo zlé sa deje na našej planéte a je to spôsobené nami (Al Gore nech je jedným z pekných príkladov). Každopádne o Greenpeace som sa nezaujímal, ba skôr som ich ignoroval - kvôli ich neschopnosti reálne vnímať čo sa deje a čo by sa dalo robiť.Ale po tom, čo som sa minule dostal na blog eurolíderky našej Strany zelených, som mal to „šťastie" stretnúť sa s jednou ich mladou aktivistkou. Ak by to nebolo stretnutie nebolo tak neskutočné, nazval by som ho smiešnym.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Na celom bolo pozitívne jedno jediné - v prahe som stretol celkom peknú Slovenku :). Bola to ale zle informovaná a vyslovene zneužitá slečna. Naplno mi ukázala, ako fungujú podobné spolky (a tým myslím z oboch strán ochranárskych a GO barikád). Fungujú predovšetkým vďaka ľuďom, ktorí problematike veľmi nerozumejú a ktorí (ak sa teraz spoznáte, nehnevajte sa na mňa ale na samých seba) sa skoro vôbec nezamýšľajú nad tým, čo sa im podsúva (ostatne to isté využíva aj Fico et al.).

Takáto organizácia dá dohromady dobre znejúce a relatívne rozumne znejúce informácie (teda ak sa nad tým nezamyslíte) a potom začne ohlupovať ľudí. Najhoršie na tom je, že potom chudák ohlúpených ľudí aj zneužívajú. Napríklad túto slečnu. Nakecali jej spústu vecí, spústu ďalších zamlčali, presvedčili ju, že to čo jej hovoria je pravda a potom ju poslali nech burcuje ďalších. A možno sa jej to aj darilo a predpokladám, že ešte aj darí - rozhovor so mnou isto nezmenil jej presvedčenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a o čom sme sa rozprávali? Začala uhoľnými elektrárňami v Severných Čechách. Teda o tom bola asi aj kampaň. Rozdávala brožúrky s informáciami o tom (tá bude na samostatný blog) no a okrem toho aj rozprávala.

Jedným z jej najväčších argumentov bolo, že uhlie v Česku by sa nemalo ťažiť. Keď som sa jej teda spýtal, kde by sa malo ťažiť, tak nevedela odpovedať. Resp. odpoveďou bolo, že by sa nemalo ťažiť. OK, takže počítala s tým, že sa zníži spotreba. Keď som jej kontroval, že to je síce pekné, ale nereálne, pretože ľudia budú chcieť využívať elektrickú energiu aj naďalej a budú jej využívať stále viac ... no reaction. Takže znovu som sa jej spýtal, odkiaľ sa teda vezme tá energia. Odpoveď obnoviteľné zdroje. Tak som saj jej spýtal aké konkrétne. Prišla obvyklá odpoveď slnko, voda, ... Pri ďalšej diskusii vyšlo najavo, že vôbec netuší, že výroba solárnych panelov je drahá, že priehrady narúšajú životné prostredie tiež a ich výstavba trvá dlho, že vietor nefúka stále (a preto podobne ako slnko nemôže byť základom pre výrobu elektrickej energie) ... Akurát na tej biomase sme sa zhodli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No ale znovu sme sa dostali k tomu, že teda je potrebné dnes vyrábať energiu, ľudia ju totiž chcú, potrebujú a nič sa na tom nezmení, že riešenie je tak či onak dlhodobé (a toto stále zabudnú odporcovia jadrovej energie povedať - aj zabezpečenie alternatívnych zdrojov energie bude trvať roky až desiatky rokov) a nakoniec - kde teda vziať zákad pre výrobu energie, veľkého množstva stálej energie.

Jadrová energia podľa nej samozrejme nie (pričom prichádzali otrepané a pritom neaktuálne veci), takže sme sa nejako dostali späť k uhliu ... hlavne však neťažiť v Severných Čechách.

Smutné na tom celom nie je iba to, že Greenpeace (spoločne so všetkými možnými stranami zelených) nechce jarovú energiu napriek tomu, že je to dnes asi jedno z najlepších riešení, ale hlavne to, že Greenpeace v Čechách bojuje proti ťažbe hnedého uhlia v Sev. Čechách. Akosi však vo svojej kampani zabudli na jednu dôležitú vec - mali by potom bojovať celkovo proti akejkoľvek ťažbe uhlia. Takto totiž dosiahnu iba to, že sa uhlie bude ťažiť inde. Čo im teda nevadí ... je predsa jedno, že napríklad v Rusku sa bude ťažiť viac uhlia, hlavne aby sa ho viac neťažilo v Česku (sranda je, že tým zas oni prispievajú k vyšším emisiám CO2, veď to uhlie bude treba prevážať). Hm, podľa mňa „trochu" pokrytecké.

Ján Štěrba

Ján Štěrba

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vedec, dúfajme aspoň trochu dobrý, učiteľ, ktorý aspoň niečo naučí, ktorý premýšľa o primnohých veciach ...http://mojaprezidentka.sk/ Zoznam autorových rubrík:  blábolyKeňadastalo sa mi ...trošku vedeckejšieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu