reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Štěrba

Ján Štěrba

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vedec, dúfajme aspoň trochu dobrý, učiteľ, ktorý aspoň niečo naučí, ktorý premýšľa o primnohých veciach ...http://mojaprezidentka.sk/ Zoznam autorových rubrík:  blábolyKeňadastalo sa mi ...trošku vedeckejšieSúkromnéNezaradené

reklama

trošku vedeckejšie

Je recyklácia tiež apokalyptická?

Ján Štěrba

Je recyklácia tiež apokalyptická?

Týždenník .týždeň mám celkom rád. Píšu tam rozumní ľudia o rozumných veciach, s ktorými zväčša súhlasím. Ak aj nie, tak moje názory nie sú až tak diametrálne odlišné. .fenomén Apokalypsa zajtra a hlavne článok Radovana Kazdu Apokalypsa ako zdroj zárobku ale trochu nabúrali tento môj postoj. Apokalyptickými nazval snahy o boj s klimatickými zmenami. Čo ma však najviac prekvapilo, spolu s tým písal aj o recyklácii. To už aj recyklácia je apokalyptická???

  • 17. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 730x
  • 6
Vidíte, robia to zle, tak ja nebudem robiť nič

Ján Štěrba

Vidíte, robia to zle, tak ja nebudem robiť nič

V nedávnom vydaní .týždňa, ktorý mám celkom rád, pretože doň píšu inteligentní ľudia o inteligentných veciach, sa objavil komentár ku globálnemu otepľovaniu. Ktorý skĺzol k tomu najhoršiemu, k čomu sa dáv tejto oblasti skĺznuť a to k jednostrannému vyberaniu tých najhorších vecí, ktoré sa dajú nájsť.

  • 24. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
The Mice Story

Ján Štěrba

The Mice Story

Sprostredkovane sem prispievam peknou story, ktoru som dostal mailom pobyvajuc doma na dovolenke. Ospravedlnujem sa, ze je to po anglicky, aj mna to prekvapilo ... ale anglictina je dobra, takze to iba kopirujem a nijako nemenim ... :)

  • 12. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Zas a znovu panspermia.

Ján Štěrba

Zas a znovu panspermia.

Znovu raz som sa dostal k telke a zhodou okolností som tak mohol zhliadnuť dokument  o vesmíre, vzniku hviezd a planét ako aj života. Samozrejme sa tam znovu objavila panspermia (aj keď táto vôbec nevysvetľuje vznik života, iba odďaľuje problém do vzdialenejšej minulosti) a potom zamýšľanie sa o tom, v akých extrémnych podmienkach existujú rôzne organizmy na Zemi.

  • 21. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Nad knihou: Nejistý plamen

Ján Štěrba

Nad knihou: Nejistý plamen

Kniha Václava Cílka a Martina Kašíka (Dokorán, 2007) vôbec po prvý krát prináša do českej a slovenskej literatúry tému tzv. „ropného zlomu, inak povedané konca lacnej a ľahko získateľnej ropy.

  • 12. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Čo sa človek nedozvie v maďarskom rádiu o záchrane sveta ...

Ján Štěrba

Čo sa človek nedozvie v maďarskom rádiu o záchrane sveta ...

Minule som bol doma a keď som tak raz pracoval vo vnútri, zapol som si k tomu rádio. Takú starú šunku, ktorá je rada, keď aspoň chrčí, kde naladiť niečo poriadne je umenie (ukrajinské stanice majú poriadne silný signál) a tak je človek nakoniec spokojný s akoukoľvek stanicou. Mimo ukrajinskej samozrejme :). Tak som teda počúval niečo maďarské. Práve mali environmentálnu chvíľku - hovorili o CO2, autách a solárnej energii.

  • 20. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Ísť na nákup autom alebo peši?

Ján Štěrba

Ísť na nákup autom alebo peši?

Skrz Šaňa som sa dostal k zaujímavému článku. Chris Goodall, jeden z popredných environmentalistov, vlastne úplne presne tak, ako by sa dalo čakať od skutočného zaslepeného katastrofistu, vypočítal, že je lepšie ísť na nákupy autom ako peši. A to preto, lebo to uvoľní nižšie emisie CO2.

  • 14. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
V. (Santa) Klaus - záchranca sveta alebo zaslepenec

Ján Štěrba

V. (Santa) Klaus - záchranca sveta alebo zaslepenec

Po dlhšej dobe (príliš dlhej, až sa sám za seba hanbím) sa vraciam k milej knižôčke milovaného bossa, Václava Klausa, experta na všetko, ale predovšetkým na vzťahy ekonomiky a ekológie/klimatológie/environmentálneho katastrofizmu. Po úvode pokračujem 1. kapitolou tejto knihy.

  • 5. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
JčU štvrtá medzi univerzitami a BF prvá medzi prírodoved. fakultami

Ján Štěrba

JčU štvrtá medzi univerzitami a BF prvá medzi prírodoved. fakultami

Tento týždeň zverejnila MF DNES svoje porovnanie vysokých škôl v Česku. Vychádzala z kritérií International Ranking Expert Group. Jediným rozdielom bolo, že sa do úvahy nebral počet nositeľov Nobelových cien a inak významných vedcov (patriacich medzi 250 najcitovanejších vedcov vo svojom odbore). V Česku totiž podobne ako na Slovensku nie sú.

  • 9. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Ako, ako, pán prezident? I.

Ján Štěrba

Ako, ako, pán prezident? I.

V posledných dňoch až týždňoch sa stále viac zaplietam do problematiky globálneho otepľovania (GO) a v tej súvislosti mi nemohla ujsť perfektná publikácia pána prezidenta Klausa. Ako ináč, hovorím o knihe „Modrá, nikoli zelená planeta. O tej, ktorá má ešte perfektnejší podnadpis „Co je ohroženo: klima, nebo svoboda?. A keď som už v tej problematike, nedalo mi a rozhodol som sa pripomienkovať túto knižku (snáď sa pán prezident za to nebude na mňa hnevať).

  • 30. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 111
reklama
Kratučko o vplyve Slnka na zemskú klímu

Ján Štěrba

Kratučko o vplyve Slnka na zemskú klímu

Práve som si prečítal reakciu na Šaňov článok. Nehovoriac o tom, že v tej reakcii sa vytýka, že nie je povolená diskusia a tá už je povolená (už, pretože náhodou nebola povolená, stane sa), píše sa v nej aj o vplyve Slnka na Zem. O tom, že vplyv Slnka na klímu nemôže byť nezanedbateľný, keď aktivita Slnka ovplyvňuje napríklad elektrické prístroje.

  • 17. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 52
Nahraďme výraz Globálne otepľovanie Globálnym znečisťovaním

Ján Štěrba

Nahraďme výraz Globálne otepľovanie Globálnym znečisťovaním

Z nejakého dôvodu sa väčšina diskusií, spojených s Globálnym otepľovaním (GO), nesie v duchu tvrdej diskusnej vojny medzi táborom „alarmistov a táborom „skeptikov. Plus mnohé iné názvy. Dosť často sa však zabúda na to, že nejde iba o otepľovanie a nejde iba o planétu.

  • 14. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 25
Ohlas na budúcu ťažbu v Tichej doline

Ján Štěrba

Ohlas na budúcu ťažbu v Tichej doline

To, že súčasnú vládu nemám veľmi v láske je už dávno známe mojím známym, ale už som si o tom aj blogol.  To, že vo vláde máme ľudí, ktorí nevidia očividné je jasné snáď každému, kto trochu premýšľa (stačí snáď Jahnátek ...). V zahraničí som sa s týmto postojom zatiaľ veľmi nestretol.

  • 1. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 911x
  • 6
Ako to vyzeralo na mojom prvom stretnuti o spolupraci v 7. RP

Ján Štěrba

Ako to vyzeralo na mojom prvom stretnuti o spolupraci v 7. RP

Dopredu upozorňujem, že čítanie je to nudné .... Každopádne však pekne popisuje ako sa dvaja nič nevediaci a nič netušiaci mlaďasi snažia v totálne novej situácii niečo dosiahnuť. Lepšie povedané - ako tak rozumne prežiť situáciu.

  • 27. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Jedna z mnohých prednášok na konferencii

Ján Štěrba

Jedna z mnohých prednášok na konferencii

A tak si tu sedím na konferencii. Jej názov napovedá, že bude fakt zaujímavá - Lyme Borreliosis and Other Tick-Borne Diseases. (Mimochodom, toto píšem spätne zo svojich zápiskov) Prvý deň prednášok, ale priznám sa, že bez kávy by som už spal. A ako sa tak obzerám po publiku, mal by som mnoho nasledovníkov.

  • 8. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Relatívne hlúpe ľudstvo alebo relatívne hlúpy jednotlivec?

Ján Štěrba

Relatívne hlúpe ľudstvo alebo relatívne hlúpy jednotlivec?

Začalo sa to nevinne. Na počiatku bolo totiž ICQ a dopisovanie si s kamarátom. Padla od neho totiž otázka: Chceš počuť moju novú teóriu? Každý, kto ho pozná, vie, že je zle-nedobre, takéto teórie totiž zaberú veľa času a často sú z takého trochu divného súdka.

  • 21. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
O imunitnom systéme a antibiotikách z neho

Ján Štěrba

O imunitnom systéme a antibiotikách z neho

Mám skvelého kamaráta. Jeho skvelosť sa prejavuje aj v tom, že mi posiela linky na zaujímavé veci, ktoré nájde na webe. A tentoraz mi poslal takú šľahu o ktorej sa sem oplatí napísať. Nadpis článku: Imunitný systém krokodíla zabíja HIV. Som si istý, že už len toto chytilo za srdce každého, kto sa do témy aspoň trošku rozumie a isto by čítal ďalej.

  • 18. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu